TOYOTA CELICA GT-FOUR ST185
YEAR
1994
LENGTHxWIDTH
4410x1745mm
WHEELBASE
2545mm
WEIGHT
1200kg
ENGINE
INLINE-4 DOHC4V 1988cc
+ TURBO
MAX POWER
299bhp/5600rpm
MAX TORQUE
50.0kgm/4000rpm
drive
4WD 6-speed
Carlos Sainz entered the exciting world of rally championship driving at the wheel of the REPSOL coloured Celica in 1992, and went on to win the final race at the RAC Rally which secured him the Driver\'s title. 1993 was a remarkable year for Toyota as it was very first year for any Japanese manufacturer to win the Manufacturer\'s title. Its main sponsor since 1993 was Castrol, a major British oil company, and the Celica soon became synonymous with the distinctive Castrol logo
As far as Celica\'s mechanical background is concerned, TTE (Toyota Team Europe) gave the Celica an Intelligent Firing System, which wiped away turbo lag during non-acceleration.
Carlos Sainz가 REPSOL의 바퀴에 대회 선수권 운전의 흥미로운 세계에 들어갔던 것은 1992년에 Celica에 착색하였습니다, 그리고 그에게 Driver의 제목을 안전하게 하였던 RAC 랠리에 마지막 경주에서 이기는 것을 계속하였습니다.
1993은 어떠한 일본 제조업자가 Manufacturer의 제목을 이기는 것이 매우 1번째 해이었을 때 Toyota를 위해 주목할 만한 해이었습니다.
1993년이후 그것의 중요한 보증인은 Castrol, 주요한 영국인이 회사에 기름을 발랐습니다, 그리고 Celica는 곧 차이를 나타낸 Castrol 로고와 동의어게 되었습니다.
Celica의 기계적인 배경이 관심이 가져지는 한, TTE( Toyota 팀 유럽 )는 Celica에 지적인 발포 시스템을 주었습니다 그것은 non-acceleration동안에 터빈 지연을 떨어져서 닦았습니다.
댓글
2006/01/19 8:49:58 | 이떄가 토요타에게있엇 가장 강했던? 시기 |