PEUGEOT 205 TURBO 16
YEAR
1986
LENGTHxWIDTH
3825x1674mm
WHEELBASE
2540mm
WEIGHT
960kg
ENGINE
INLINE-4 DOHC 1775cc
+ GARRETT TURBO
MAX POWER
450ps/7500rpm
MAX TORQUE
50.0kgm/5500rpm
drive
4WD 5-speed
The Peugeot 205 Turbo 16 made its debut at Tour de corse in 1984. Although 1984 was only its warming-up period for the WRC, the Peugeot 205 got 3 consecutive wins in the 1000 Lakes Rally and the RAC Rally. In 1985, Timor Salonen drove the 205 with his stable, yet speedy driving technique that enabled him to rack up seven wins during the season and got him an easy Manufacturers title. In 1986 and 1987, the Manufacturers title was won by Juha Kankkunen in the Peugeot 205.
As far as the 205\'s characteristics are concerned, it had centered differential gears and a mid-shipped layout. Peugeot had enhanced its racing potential and technology, and it was fondly referred to as the 4WD for the next generation.
16 Peugeot 205 터빈은 1984년에 시체의 관광 여행에 그것의 데뷰로 하려고 하였습니다.
비록 1984는 오직 WRC을 위해 그것의 준비운동 마침표이었을 지라도, Peugeot 205는 1000개의 호수 랠리와 RAC 랠리에서 3 연속적인 승리를 얻었습니다.
1985년에, Timor Salonen은 그의 마굿간을 가지고 205를 몰았습니다, 그러나, 그것은 그가 시기동안에 7개의 일착을 달성하는 것을 가능케하였고 그리고 그에게 쉬운 Manufacturers 제목을 가져다 주었던 빠른 추진한 기술입니다.
1986년, 그리고 1987에, 제조업자들 제목은 Peugeot 205에 Juha Kankkunen에 의해서 이겨졌습니다.
205의 특색이 관심이 가져지는 한, 그것은 자동 기어와 mid-shipped 설계를 중심에 두었습니다.
Peugeot는 그것의 질주 경기 가능성과 기술을 향상하였습니다, 그리고 그것은 상냥하게 다음 세대를 위해 4WD로서 칭하였습니다.
댓글
2006/01/18 2:10:16 | 우어.. 제가 푸조를 사랑하게된 또하나의 이유.. 205 터보 |
2006/01/22 9:51:37 | 그룹B? |
2006/01/25 11:16:59 | B렐리카죠.. |