MITSUBISHI LANCER EVOLUTION IV
YEAR
1997
LENGTHxWIDTH
4330x1690mm
WHEELBASE
2510mm
WEIGHT
1230kg
ENGINE
INLINE-4 DOHC16V 1997cc+TURBO
MAX POWER
280ps/6000rpm
MAX TORQUE
50kgm/3500rpm
drive
4WD 6-speed
Mitsubishi\'s positive attitude to racing and machine technology kept the Lancer series in Group A. In 1997, Mitsubishi introduced their new model Evolution IV. One of its most remarkable characteristics includes a high powered torque engine which has active electronic control of the 4WD system instead of the traditional hydraulic systems that other manufacturers were still using.
Mitsubishi\'s unique policy meant that the same Lancer Evo series could also become available for public use while other teams were coming up with cars specialized just for rallying.
Although it was a market level car, the power was good enough for it to compete against other rally cars. In fact, Tommi Makinen won the Driver\'s title for 2 consecutive years in the Evo IV
경주용 그리고 정밀한 기술에 Mitsubishi의 단호한 태도는 그룹에서 창기병 시리즈를 계속하였습니다 , 1997년에, Mitsubishi는 그것들의 새로운 모델 전개 IV를 소개하였습니다.
그것의 가장 주목할 만한 특색중 하나는 다른 제조업자들이 여전히 사용하고 있었던 전통적인 유압 장치들대신에 4WD 시스템의 실제상 전자 제어를 한 높이 동력이 공급된 토크 엔진을 포함합니다.
Mitsubishi의 유일한 정책은 대중 사용이 다른 팀들이 자동차들을 제안하고 있었던 반면에 규합하는 것에 대하여 단지 전문으로 다루었기 때문에 같은 창기병 Evo 시리즈는 또한 사용 가능하게 될 수 있었던 것을 의미하였습니다.
비록 그것이 시장 수준 자동차이었을 지라도, 힘은 다른 대회 자동차들에 대해서 맞서기에 그것을 위해 좋은 충분한 량이었습니다.
사실상, Tommi Makinen은 Evo IV에 2 연속적인 여러해동안 Driver의 제목을 이기었습니다.
댓글
2006/01/18 11:09:32 | 이떄부터 에보의 전성시대~~ |