LANCIA STRATOS HF
YEAR
1976
LENGTHxWIDTH
3710x1866mm
WHEELBASE
2180mm
WEIGHT
950kg
ENGINE
DINO-V6 DOHC 2418cc
MAX POWER
280ps/7600rpm
MAX TORQUE
27.5kgm/6000rpm
drive
MR 5-speed
The Lancia Stratos HF won both the WRC and Manufacturers title from 1974 through to 1976. It was manufactured specifically for Rallying, and was therefore considered a purpose built machine. Its body was designed by Vertone\'s chief designer, Marcello Guanidine.
The Stratos team, led by Mario Manchuie, assigned Sandro Munari as the driver and Walde Gald as co-driver. It was modeled with Alitalia\'s striking colours and motif. A specially designed rear spoiler was fitted, giving the Stratos a new and remarkable image. 1976 was a significant year in the Stratos HF\'s 4 year history, as it was the last time that it won the Manufacturer\'s championship before retiring. 세갈렐리 처음부터 제 애마로 삼던.ㅋㅋ
Lancia Stratos HF는 계속해서 1976년까지 WRC과 1974년부터 제조업자들 제목 모두를 이기었습니다.
그것은 Rallying을 위해 특정하게 제조되었습니다, 그리고 그것이 그러므로 목적으로 생각되었던 것은 기계를 만들었습니다.
그것의 신체는 Vertone의 대표자 디자이너, Marcello Guanidine에 의해서 디자인되었습니다.
Stratos 팀 Mario Manchuie까지 안내하였던 것은 co-driver로서 운전사 그리고 Walde Gald로서 Sandro Munari를 할당하였습니다.
그것은 Alitalia의 인상적인 색과 주제로 모형이 만들어졌습니다.
특별히 설계에 의한 뒤 약탈자는에 맞은 Stratos에 새롭고 주목할 만한 이미지를 주는 것이었습니다.
1976은 그것이 물러나기전에 Manufacturer의 선수권을 이기었던 것이 지난 시간이었을 때 Stratos HF의 4년 역사에 중요한 해이었습니다.
영어의 압박-_-
댓글
2006/01/16 20:40:09 | 스타라토스는 굉장한차였으며 온로드에서도 활약한 차입니다 차 디자인관계상 차체가 엄청나게더워서 엔진이 꺼져버릴 정도였죠.. 그래서 랠리도중 뒷 엔진 덥게를 열어버리고 우승한 일화가 있습니다. 사진으로도 본기억이나고요 |
2006/01/17 12:47:02 | 저 엔진이 페라리 에서 만든걸로 아는데.._- 저 무게에서 저정도 파워를 내는 차였으니.. 어휴.. 유일하게 FR 아닌가요? 르노에 하나 더있던것 같긴한데.. |
2006/01/22 9:50:18 | 준호님 지식이 풍부하시네요!! 부럽습니다 ㅎ |